تولید، دریافت و پرداخت ارز مجازی

ارز مجازی

معرفی ارز مجازی

در پول‌هاي غيرمتمرکز همانند بيت‌کوين، اتريوم و يا هر نوع ديگر از ارز مجازی ، تراکنش‌ها توسط پايگاه داده توزيع شده به اسم بلاک چين، انجام مي‌شوند و شرکت خاصي مالک آن‌ها نيست.

بيت‌کوين، اتريوم و ساير رمزارزها به‌عنوان ارزهاي ديجيتال و زيرمجموعه‌اي از پول‌هاي مجازي داراي عملکردي مشابه ديگر ارزها از جمله دلار، يورو، پوند و ريال مي‌باشند.

شرکت دانش‌بنيان گلدنت، به‌واسطه مرکز صادرات گلدنت، با در اختيار داشتن تمامي زيرساخت‌هاي داخلي و ارتباطات خارجي از طريق دفاتر بين‌المللي خود، امکان توليد (استخراج) و دريافت و پرداخت ارزهاي مجازي همانند بيت‌کوين و ساير ارزهاي مشابه را در اختيار دارد. اين مرکز مبادلات ارزي را از طريق همکاران صراف خود در کشورهايي که نقل‌وانتقال اين ارزها قانوني و مجاز مي‌باشد، انجام مي‌دهد.

به منظور استخراج (ماينينگ) انواع ارز مجازی ، نياز به تجهيزات پيشرفته نرم‌افزاري و سخت‌افزاري مي‌باشد که براي ارزهاي گوناگون اين تجهيزات متغير مي‌باشد. در Mining pool يا استخر استخراج، ماينرهاي زيادي وجود دارند که با پيوستن به آن‌ها، مي‌توان قدرت خود را به اشتراک گذاشته و سپس سود به دست آمده را نسبت به قدرت هر کامپيوتر تقسيم کرد.

هنگامي‌که يکي از اپليکيشن‌هاي مخصوص مبادلات ارز مجازي را روي کامپيوتر يا گوشي تلفن همراه خود نصب کرديد، اولين Wallet ID شما توليدشده و مي‌توانيد در صورت نياز، آدرس‌هاي بيشتري هم بسازيد. مي‌توانيد آدرس‌هاي خود را براي دوستانتان ارسال کنيد تا آن‌ها بتوانند به شما پرداخت کنند و يا برعکس. درواقع بسيار شبيه به طرز کار ايميل است جز آن‌که آدرس‌هاي بيت‌کويني فقط بايد يک‌بار استفاده شوند.

در حال حاضر پردازش پرداخت وجه با ارزهاي مجازي، بدون کارمزد و يا با کارمزدي بسيار اندک انجام مي‌گيرد. کاربران مي‌توانند براي پردازش سريع‌تر تراکنش خود، کارمزد پرداخت نمايند که درنتيجه تأييديه تراکنش را سريع‌تر از شبکه دريافت خواهند کرد. ارزهاي مجازي بگونه اي طراحي‌شده‌اند تا در هرچه بيشتر ايمن کردن پول‌سازي يک گام فراتر باشند و نيز حفاظت چشمگيري در برابر بسياري از اشکال جرائم مالي به عمل آورند. بعنوان مثال جعل کردن بيت‌کوين‌ها، کاملاً غيرممکن است. کاربران بر پرداخت‌هاي خود کنترل کامل دارند و نمي‌توانند مبالغ تائيد نشده را مانند آنچه در کارت‌هاي اعتباري کلاه‌برداري مي‌شود، دريافت کنند. تراکنش‌هاي ارزهاي مجازي برگشت‌ناپذير بوده و در برابر پرداخت‌هاي برگشتي تقلبي بسيار ايمن هستند. ارزهاي مجازي با استفاده از مکانيسم‌هاي مفيد و قوي مانند بک آپ يا پشتيبان گيري، رمزنگاري و امضاي چندگانه، در برابر دزدي و گم‌شدن بسيار ايمن شده‌اند.

اپليکيشن‌ مخصوص مبادلات ارز مجازي، يک برنامه کاربردي براي گوشي تلفن همراه و يا يک برنامه کامپيوتري است که يک Wallet ID شخصي در آن تعريف‌شده است و به کاربر اجازه مي‌دهد تا با آن به ارسال يا دريافت ارزهاي مجازي بپردازد و اين کاربران ارزهاي مجازي در سراسر جهان هستند که آن را کنترل مي‌کنند. توسعه‌دهندگان ارزهاي مجازي اگرچه نرم‌افزار آن را بهبود مي‌بخشند ولي نمي‌توانند تغييري را بر پروتکل اين ارزها تحميل کنند، چراکه هر کاربري آزاد است که نرم‌افزار خود و نسخه‌اي که خود مي‌پسندد را استفاده کند. تمامي کاربران، براي اينکه با يکديگر سازگار بمانند بايد از نرم‌افزاري استفاده کنند که از همان قواعد پيروي مي‌کند. ارزهاي مجازي تنها به‌شرط اجماع کامل بين تمامي کاربران، مي‌توانند به‌درستي کار کنند؛ بنابراين تمامي کاربران و توسعه‌دهندگان انگيزه قوي براي حفظ اين اجماع را خواهند داشت.

بلاک‌چین چیست؟

راه های ارتباطی

آدرس دفتر مرکزی: کیلومتر 12 بزرگراه مشهد-قوچان، پارک علم و فناوری مشهد

آدرس ساختمان مرکزی شعبه 1: مشهد، بلوار احمدآباد، خیابان پاستور 18، پلاک 129/2

تلفن: 38477277-051 یا 31939-051

ایمیل: info@goldnet.ir

شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به شرکت گلدنت می باشد.