سامانه مانیتورینگ کیفیت شبکه پایش

پایش

معرفی سامانه مانیتورینگ کیفیت شبکه پایش

سامانه پایش که از بخش‌های Client Side  و Server Side تشکیل‌شده است، اطلاعات مربوط به کیفیت و کارآیی شبکه (dB) و همچنین کیفیت دیتا (Ping, Download and Upload) را بر اساس تنظیمات انجام شده به سرور ارسال می‌کند. این اطلاعات (که شامل Location وقوع رخداد تست شبکه نیز می‌باشد) به سرور ارسال می‌شود و اپراتورها بر اساس دسترسی های ارائه شده، اطلاعات را مشاهده خواهند کرد.

در این سامانه امکان ارسال اتوماتیک و دستی شکایات نیز موجود می‌باشد. همچنین محدودیت دسترسی اپراتورها برای کاربران VIP، VVIP و CIP با توجه به حساسیت موضوع لحاظ می‌شود.

موبایل اپلیکیشن این سامانه نیز در نسخه‌های Android و iOS پیاده‌سازی شده است.

در این سامانه با ارائه پنل مدیریتی و کاربری، امکان مدیریت و مانیتورینگ شبکه فراهم‌شده و همچنین شکایات ثبت‌شده در سامانه بررسی و پاسخ‌دهی می‌شوند.

ویژگی های سامانه پایش

برنامه موبایل:

  • داشبورد: در این قسمت، اطلاعات شبکه­‌های متصل به گوشی نمایش داده می­‌شود. در صورتی که گوشی دارای دو سیم­کارت باشد و این امکان روی گوشی فراهم باشد، اطلاعات هر دو سیم­کارت (شبکه) نمایش داده می‌­شود. اطلاعات شامل نام شبکه، کد شبکه، نوع شبکه، قدرت سیگنال و … می‌باشد. این اطلاعات به صورت اتوماتیک به سرور ارسال می­‌شود.
  • عملیات تست: در این تب، امکان تست عملیاتی از قبیل سرعت دانلود، سرعت آپلود و پینگ شبکه و …  قرار داده شده است. با زدن کلید Start عملیات شروع می­‌شود و پس از اتمام عملیات هر تست، نتیجه به کاربر نمایش داده خواهد شد.
  • شکایت: در این تب، یک فرم اطلاعاتی نمایش داده می­‌شود که کاربر می‌تواند شکایت خود از مکالمه، دیتا و آنتن را به سرور ارسال کند. پس از انتخاب نوع شکایت، عنوان و شرح را نیز در قسمت­‌های مجزا پر و سپس شکایت به سرور ارسال می­‌شود.
  • فرم تماس: هدف برنامه در این قسمت بررسی کیفیت صدا می­‌باشد. برای این قسمت نیاز به یک سرور برای ارسال تماس و کیفیت سنجی صوت داریم که تماس به روی آن منتقل و محاسبات مورد نظر انجام شود.
  • تاریخچه تست: در این صفحه کاربر می‌تواند مقدار بهترین، بدترین و میانگین تست‌های انجام شده را به تفکیک ببیند.
  • تنظیمات: در این تب امکان تنظیم کردن کیفیت سنجی شبکه به صورت اتوماتیک مقدور می­‌باشد که کاربر می­‌تواند مشخص کند که داده‌­ها به صورت زمانبندی شده به سرور ارسال شوند. این صفحه دارای سه گزینه جهت تست­‌های شبکه، اینترنت و تماس است. با علامت زدن هر گزینه بالای آن 4 فیلد که بیان کننده تاریخ شروع، تاریخ اتمام، ساعت شروع و بازه زمانی انجام آن تست می­‌باشد، ظاهر می­‌شود.

 

پنل وب:

  • پنل وب، یک سیستم مدیریتی و کنترلی برای مشاهده اطلاعات تست و شکایات رسیده از سمت مشتریان می­‌باشد.

 

payesh

همین حالا پایش را دانلود کنید!

راه های ارتباطی

آدرس دفتر مرکزی: کیلومتر 12 بزرگراه مشهد-قوچان، پارک علم و فناوری مشهد

آدرس ساختمان مرکزی شعبه 1: مشهد، بلوار احمدآباد، خیابان پاستور 18، پلاک 129/2

تلفن: 38477277-051 یا 31939-051

ایمیل: info@goldnet.ir

شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به شرکت گلدنت می باشد.